The Godfather
2005.03.14. 16:32
Idén ősszel az EA Games egy olyat fog tenni, amit senki nem tud majd visszautasítani: megjelenteti a Keresztapa című film alapján készült játékát. Nem csak az eredeti történet köszön majd vissza, de jópár szereplő is ismerős lehet. Az EA belsős fejlesztőcsapata, a Redwood Shores által készített game az előző évszázad közepébe repít minket vissza. A helyszín Észak-Amerika, a szereplők pedig majdnem egytől-egyik maffia tagok.
Álmaink városa.
A The Godfather egy, a GTA3-hoz hasonlítható megoldást fog használni, így szabadon kószálhatunk majd egy virtuális, "élő és lélegző" városban. A GTA sorozattal való összehasonlítás már most elkerülhetetlen, s azt hiszem a jövőben egyre csak azt fogjuk hallani, hogy melyik játék miben jobb, hozzávéve a hatalmas sikert aratott Mafiát is (aminek egyébként készülődik a folytatása, csak nem tudni, mikor érkezik!). Ahogyan ez utóbbiban, a Keresztapában is egy fiatal srácként kezdjük majd kalandjainkat, aki idővel természetesen egyre magasabbra kúszik a képzeletbeli ranglétrán, s elképzelhető, hogy később mi leszünk majd a Corleone család új Donja.
A játékot természetesen a karaktergenerálással fogjuk kezdeni, már legalábbis, ami a külsőt illeti. Ugyanaz az arcgenerátor köszön majd vissza, mint amivel már a Tiger Woods PGA Tour 2005-ben, vagy a The Simsben találkozhattunk. Természetesen az összes választható modell valamilyen olasz férfi lesz, de az EA arcmodellező technológiájának köszönhetően hihetetlen változatosságot érhetünk el. Ha kész kalandunk főszereplője, irány New York város utcái, s megkezdhetjük hosszú utunkat 1945-től egészen 1955-ig. A tíz évet felölelő időszak alatt a történet nagyjából 80%-át fogjuk szó szerint átsétálni, és csak a fennmaradó egy ötöd részt tölthetjük valamilyen járműben utazva. Nagy kár, de én elfogult vagyok ilyen téren, hiszen rajongok a kor autóiért.
Azt mondtam nem veszünk semmit!
Ahogy telik-múlik az idő, lehetőségünk lesz egyszerű maffia-inasból előlépni tiszteletbeli maffiózóvá. Tehetjük ezt például azzal, hogy egyre több tőkét halmozunk fel, ehhez pedig rendkívül egyszerű és népszerű módszerek állnak rendelkezésünkre: lopni, csalni, hazudni. No meg megvesztegetni, rabolni, zsarolni :). Erőszak? Erőszak minden mennyiségben! Ha valaki viszont mégis meg tudja állni, hogy nem bántja az NPC-ket ("nem játszható karakterek"), az némi kiváltságban részesül, hiszen a program megjegyzi, és aszerint alakítja a játék további történéseit. Példának okáért vegyünk egy egyszerű esetet: a mocsok sarki fűszeres késik a védelmi pénzzel. Ha erre egyből úgy reagálsz, hogy bemész a boltjába és félbénára vered, akkor a következő alkalommal mikor bemész hozzá már félősre veszi majd a figurát. Ehhez hasonlóan inkább jópofa, mint hasznos dolog az is, hogy a játszható tíz év alatt karakterünk folyamatosan változni fog. Elhízik, vagy megerősödik, ráncosodik, vagy éppen ősz hajszálakat kezd növeszteni, minden benne van a pakliban. Az NPC-kkel való bánásmódunk egyébként nem csak a velük kötött kapcsolatunkra lesz kihatással, hanem magára a történetre is. A három különböző befejezés közül azt kapjuk majd, amit igazán megérdemlünk. Ez azért jó, mert az első, sőt még a második végigjátszás után is lesz értelme előről kezdeni az egészet, ami sajnos sok lineáris játékmenetű sztár esetében nem volt igaz. Azért nem kell teljesen megijedni, a lényegi dolgok nem változnak, például akármit is csinálunk, biztosan nem fogjuk tudni megakadályozni, hogy Sonny meghaljon.
Na ez se szerepel már a folytatásban.
Ahogyan az a Mafia esetében is volt, most is minden tettünk hatással van a tiszteleti szintünkre. Egy kőkemény maffiózó, főleg egy leendő "családfő" esetében mindennél fontosabb az, hogy a többi bűnöző és a város lakói tiszteljék. Persze ennek is két véglete van, lehet valakit tisztelni, mert tényleg megérdemli, illetve van egy másik oldala is a dolognak: ha rettegnek az embertől. A Mafiában ezt a két pólust remekül tükrözte a két bandavezér viselkedése, de most sem maradunk ki ebből az élményből.
Ahogyan azt sejteni lehetett, egy rakat fegyver áll majd gonosz hajlamaink rendelkezésére, ám nagy sajnálatomra eddig úgy tűnik, hogy a Mafiától nem különböznek ezek: revolver, duplacsövű puska, a híres Tommy gun (dobtáras géppisztoly), illetve a szintén klasszikusnak mondható baseball ütő.
A képi világ mellett a szereplők hangjai is segíthetnek visszaidézni a film pillanatait, hiszen több, mint 20 ember adta hangját a játékhoz az eredeti moziból. Ez persze csak azok számára érdekes, akik eredeti nyelven (tehát angolul :) is látták a filmet. Néhány híresebb közülük: Marlon Brando mint Vito Corleone, James Caan mint Sonny Corleone és Robert Duvall mint Tom Hagen. Sajnos sem Al Pacino, sem Robert DeNiro nem adták hangjukat az új alkotáshoz, de szerintem így sem lesz okunk panaszra. Az eddig megjelent néhány videó alapján azt hiszem az átvezető-animációk minőségére egy szavunk sem lehet, de még a játék grafikájában sem talátam kifogásolnivalót.
Ugyan a megjelenésig még vagy fél év van, máris felvetődhet a gondolat, hogy az EA-nek sikerül-e elérnie a kívánt áttörést a The Godfatherrel, vagy az utókor egyszerűen csak úgy fogja emlegetni a játékot, mint egy GTA, vagy éppen Mafia koppintást? Ősszel minden kiderül, de azt el kell, hogy mondjam, abból, amit eddig láttunk úgy tűnik, hogy a legjobb úton haladnak a kitűzött cél felé!
|